למה להתחיל ללמוד דווקא עכשיו

זה לא סוד שמשבר הקורונה הוציא לכולם את ה'מוד' ללמוד, סוג של אווירה המלווה באי וודאות לגבי מועדי הבחינות ואי חשק להסתגר בחדר ולהתחיל ללמוד. אז רגע לפני שאתם מתייאשים, הבאנו בפניכם את כל הסיבות לפתוח את ספרי הלימוד ולהתחיל לחרוש…

 

השגרה היא תמיד אויב הלמידה שלנו, אבל כשמוסיפים לזה אי וודאות לגבי תאריך הבחינה, דיכאון כללי לגבי התחושות בעולם בכלל ובארץ בפרט, ומרחב פרטי שהולך ומצטמצם (אולי אתם בבידוד, אולי רק בהסגר…) הקושי הופך לגדול פי כמה וכמה. תלמידים מוצאים את עצמם לא לומדים בכלל, למרות שדווקא עכשיו התפנה להם הרבה מאוד זמן – שזהו בונוס!

 

דווקא עכשיו זו ההזדמנות ליצור שגרת למידה

 

"השגרה היא תמיד אויב הלמידה". הפוך חברים! שגרה היא תמיד הדרך הנכונה ללמידה. פשוט צריך ליצור שגרת למידה. אם נלמד כל יום (אפילו קצת), כל יום יהיה מלא בהישגים ובמיידעים חדשים שרכשנו בעבור עצמינו (הפנמה, הטמעה, הבנה של נושא חדש וכו'). זכרו! בימים שבהם השינויים הם מועטים ואין חוויות חדשות, למידה של דברים חדשים יכולה להיות אסקפיזם מושלם.

 

אי וודאות לגבי תאריך הבחינה הופך ליתרון

 

לא משנה מה אתם לומדים, חשוב שתזכרו שהבחינה לא מתקיימת עכשיו רק כי כל העולם הפסיק לתפקד, ולא כי הבחינה הזו נעלמת מחיינו! הבחינה תחזור בעבורנו כיעד כאשר נחזור לשגרה, ברגע שהקורונה וההסגר יסתיימו. היא תמתין שם. לנו נתנו פשוט עוד זמן ללמוד אליה, או להבדיל חלופות נוחות יותר להתמודד איתה (בחלק מהבגרויות לדוגמה, המיקוד צמצם את חומר הלימוד הנדרש למבחן באופן משמעותי).

 

דווקא עכשיו יש יותר זמן ללמוד לבגרויות

 

גם הבגרויות יתרכזו בחודש יחסית מאוחר (יולי), ולכן יש לכם הרבה זמן ללמוד לקראת המבחן, הרבה יותר מהרגיל ברוב המקצועות. אם כך, הצטרפות למרתונים של למידה ביוני יאפשרו לתלמידים עדיין להבחן ולהצליח (בשנים רגילות רוב הבגרויות מתקיימות עד אמצע יוני).

 

זה הזמן לרתום את בני הבית לעזרה בלימודים

 

דווקא עכשיו בני המשפחה, החברים וכו', פנויים יותר ולכן הם יוכלו לסייע לכם בלימודים. תוכלו לרתום אותם לסייע לכם לדוגמה לשאול אתכם שאלות, לשנן איתכם מילים שצריך לדעת לפסיכומטרי ואפילו ללמד אתכם

להרשמה
עכשיו!
דילוג לתוכן